Produkty

Victorinox je spoľahlivý spoločník na každý deň už 132 rokov

14. 10. 2016

História 

Dejiny spoločnosti Victorinox siahajú až do roku 1884, kedy Karl Elsener otvoril svojuZakladateľ spoločnosti Victorinox Karl Elsener prvú nožiarsku dielňu v mestečku Ibach-Schwyz za výraznej podpory svojej matky Victorie. Už o niekoľko rokov neskôr zakladá Elsener Asociáciu švajčiarskych nožiarov a výsledkom tvrdej práce je, že po prvý raz dodáva zásielku nožov špeciálne vyrobených pre švajčiarsku armádu. Po smrti svojej matky v roku 1909 si Karl Elsener vybral jej prvé meno Victoria ako názov spoločnosti a registroval si ako ochrannú známku emblém so štítom a krížom. Dnes je registrovaný ako ochranná známka vo viac ako 120 krajinách.

Obrovským zlomom pre nožiarsky priemysel bolo vynájdenie nehrdzavejúcej ocele, ktorú Elsener veľmi umne využil vo svojich produktoch. “Inox” je medzinárodným pojmom pre nehrdzavejúcu oceľ. Kombinácia dvoch slov “Victoria” a “Inox” je dnešným pomenovaním spoločnosti a značky – Victorinox. V roku 1931 Carl Elsener II zavádza automatizáciu a spoločnosť Brown Boveri je poverená na zákazku vyrobiť v meste Ibach-Schwyz celosvetovo prvú plne-elektrizovanú stužovňu ocele. Takto sa zaručilo, že všetky nože budú vyrobené v rovnako vysokej kvalite.

Victorinox montážna linka v roku 1930Počas druhej svetovej vojny sa Švajčiarsky Armádny Nôž stáva celosvetovo populárnym, pričom vojaci Spojených štátov amerických, ktorí boli umiestnení v Európe, ho kupujú vo veľkých množstvách ako suvenír. V roku 1989 vstupuje Victorinox pod značkou Swiss Army na hodinársky trh v Severnej Amerike a následne otvára pobočku v Japonsku. 

Na slovenský trh prišla značka hneď po rozdelení Československa v roku 1993, výhradné zastúpenie spoločnosti Victorinox vykonáva spoločnosť ROSLER - s.r.o. so sídlom v Bratislave. Značka zaznamenala v roku 1995 ďalšiu expanziu, keď vstupuje na medzinárodný trh s batožinou a cestovnými kuframi. Krátko nato uvádza Victorinox svoju prvú odevnú kolekciu a otvára prvý Victorinox Shop s celkovou ponukou v Soho, New York. Spoločnosť tiež vlastnícky vstupuje do firmy Wenger SA Delémont, dlhoročného producenta nožov a náramkových hodiniek a umožňuje mu, aby fungoval ako samostatná dcérska spoločnosť, pričom naďalej celosvetovo expanduje. 

Významným míľnikom je aj integrácia výroby parfumov Wenger pod samostatnú značku Victorinox Swiss Army Fragrance AG. Spoločnosť zamestnáva vyše 1,800 zamestnancov a generuje obrat vo výške 500 miliónov švajčiarskych frankov. V roku 2014 je Victorinox riadený už štvrtou generáciou rodiny Elsenerovcov a značka oslavuje svoje 130. výročie. 

 

Inovácie 

Podnikanie spoločnosti Victorinox je založené na kvalite, spoľahlivosti a inováciách. Základné, tradičné hodnoty spoločnosti sú zakorenené vo všetkých produktoch a ostávajú nemenné. Potreby zákazníkov a technológie sa však rokmi menia a tak sa v duchu inovácií menili aj legendárne produkty Victorinox, v spolupráci s kreatívnymi špecialistami a pod dohľadom rodinného podnikateľského vedenia s dlhodobou víziou. Inovácie však neboli zamerané iba na technickú stránku či funkčné vybavenie. Nové dizajnové prevedenia a špeciálne limitované edície apelujú najmä na inštinkty zberateľov a pôžitkárov.

 

Hodnoty značky

Čo je to najpútavejšie na značke Victorinox? Legendárny Švajčiarsky Armádny Nôž je naozajstným celoživotným spoločníkom, vždy pripraveným na stovky úkonov. Jeho príbeh nie je len o tom, ako sa vreckový nôž stal ikonou. Vedel by rozprávať množstvo fascinujúcich príbehov: príbehov o tom, ako produkty Victorinox pomohli nájsť riešenie a dokonca zachránili život na súši, vo vode, vo vzduchu a ešte aj vo vesmíre. Mnohé z nich, ktoré popísali ľudia z rôznych kútov sveta, boli dokonca súborne vydané.

Keď Karl Elsener v roku 1884 otvoril svoju nožiarsku dielňu, Švajčiarsko stále patrilo k chudobnejším krajinám Európy. V počiatkoch preto bojoval proti chudobe a nezamestnanosti v regióne Schwyz, vytvárajúc miesta a pomáhajúc ľuďom pred emigráciou. Odvtedy je posolstvom značky aj jeho odkaz solidarity, hlbokého vzťahu k domácemu regiónu a silnej väzbe k tradičným hodnotám formujúcim filozofiu spoločnosti. Všetkých šesť produktových kategórií Victorinox, od nožiarskeho sortimentu až po parfumy, je vyvíjaných a vyrábaných s dôrazom na tieto hodnoty, ktoré sú charakteristické pre Švajčiarsky Armádny Nôž, pričom sprevádzajú svojich majiteľov ako spoľahliví spoločníci v ich každodenných menších či väčších dobrodružstvách. 

 

Úspechy

Spoločnosť Victorinox každoročne vyhráva niekoľko celosvetovo významných ocenení, pričom len v prvom polroku 2016 zatiaľ získala dvakrát cenu Red Dot Design Award 2016 za Kufor Victorinox Spectra Expandable a Vreckový nôž Victorinox NailClip Wood 580, iF Design Award 2016 za Vreckový nôž Victorinox RescueTool a trojnásobné ocenenie WorldStar Award 2016 za Parfum Victorinox Ella. 

 

Spoločensky zodpovedné podnikanie

Victorinox AG je nezávislá rodinná obchodná spoločnosť, ktorej 90% obchodného podielu patrí nadácii Victorinox Foundation. Takto je zabezpečený kontinuálny rozvoj spoločnosti, pretože 90% ziskov sa ukladá ako jej rezerva. Zvyšných 10% obchodného podielu patrí neziskovej organizácii Carl and Elise Elsener-Gut Foundation, ktorá podporuje charitatívne projekty vo Švajčiarsku a v zahraničí.

V roku 2007 iniciovala spoločnosť Victorinox environmentálny program Zelený Štít. Za účelom obmedzenia spotreby prírodných zdrojov na minimum sa do fabriky v Ibach-Schwyz inštaloval sofistikovaný ventilačný a chladiaci systém, ktorý využíva zvyškové teplo na zásobovanie 120 okolitých domov. To znamená, že celá fabrika vrátane jej administratívnej časti, spotrebuje ročne toľko výhrevného paliva ako jeden rodinný dom. Okrem toho Victorinox dlhodobo zohráva kľúčovú úlohu pri vývoji recyklačných procesov brúsnych kalov. Aktivity spoločnosti Victorinox naPeter Sagan a bratia Velitsovci pred majstrovstvami sveta v Kodani ochranu životného prostredia boli ocenené v roku 2008 udelením ceny Švajčiarskej environmentálnej asociácie. 

Na Slovensku sa spoločnosť ROSLER a značka Victorinox každoročne podieľajú v spolupráci so Švajčiarskym veľvyslanectvom na Vianočnom charitatívnom bazáre, z ktorého výťažok je určený pre neziskové organizácie po celom Slovensku na podporu rôznych charitatívnych programov. Okrem toho sa tiež angažujú v podpore Slovenského zväzu cyklistiky. V rámci ochrany životného prostredia sa spoločnosť ROSLER podieľa na certifikovanom systéme zberu, zhodnocovania a recyklácie odpadov, čím každoročne prispieva k úspore emisií skleníkových plynov.


späť na Zaujímavosti
AdHoc aeternum bialetti funbbq giostyle hans kniebes kesper kitchen aid kuchen welten maisonforine mori peugeot silampos tk troika vacuvin vatiri victorinox
15. 11. 2019

Talianska ikona Bialetti pripravila exkluzívnu limitovanú edíciu pri príležitosti 100. výročia svojho vzniku

Všetko sa začalo pred 100 rokmi v Taliansku, kde svetlo sveta uzreli prvé hliníkové kávovary Bialetti, tzv. koťogá. Taliansky výrobca sa rozhodol pri príležitosti svojho výročia vzdať hold Mekke kávy – Etiópii.

viac »
18. 9. 2019

Absolútna novinka vo svete kávy z dielne Bialetti dokonale kombinuje minimalistický dizajn a jagavosť skla

Najväčší svetový výrobca kávovarov Bialetti prichádza na trh s novinkou, ktorá umožňuje nielen prípravu lahodnej a kultovej moka kávy, ale zaujme aj svojím jedinečným dizajnom a unikátnym patentovaným prevedením.

viac »
29. 4. 2019

Súťaž o návrhy novej limitovanej edície Victorinox Classic 2020 už začala a zapojiť sa môžete každý

Victorinox a dizajnová platforma jovoto sa spojili už po 9. raz, aby svetlo sveta uzrela ďalšia limitovaná edícia Classic 2020. Súťaž oficiálne začala 26. apríla 2019 a súťažného návrhy je možné posielať do 31. mája 2019.

viac »

Prihlásenie do newslettera

Chcete byť informovaný o novinkách a výhodných ponukách?
Prihláste sa k odoberaniu.

Akceptujeme platbu kartami:

cardpayimage